A Cadillac lekicsinyli a ’26-os F1-es autó fejlesztési előnyét
A Cadillac cáfolja a versenyelőnyre vonatkozó felvetéseket
A CADILLAC, a FORMULA 1 TIZENEGYEDIK CSAPATA cáfolta azokat a felvetéseket, amelyek szerint a 2026-os autófejlesztés korai megkezdése jelentős versenyelőnyt biztosítana.
Az Andrettihez tartozó csapat 2026-ban csatlakozik a rajtrácshoz a Ferrari ügyfélmotorjaival – mielőtt 2029-ben átállna a General Motors gyári erőforrásaira -, és egy Silverstone melletti új F1-es létesítményben készíti első autóját.
A csapat a Toyota kölni létesítményében, a korábban a McLaren által használt szélcsatornában is biztosította a tesztelést.
Azzal ellentétben, hogy a tíz alapított csapat 2025 januárjáig nem kezdhette meg a 2026-os autó fejlesztését, a Cadillacnek nem kellett ilyen korlátozásokkal szembenéznie, mivel késik a hivatalos megerősítése, hogy F1-es résztvevő lesz.
„A 2026-os modellel voltunk a legtovább a szélcsatornában” – ismerte el Graeme Lowdon, a Cadillac csapatfőnöke. Ugyanakkor figyelmeztetett: „Nem tudjuk ellenőrizni, hogy az adatok mennyire korrelálnak. Nincs olyan autónk a versenypályán, amellyel ismételten össze tudnánk hasonlítani az eredményeinket.”
Míg néhány rivális csapat aggodalmát fejezte ki a Cadillac meghosszabbított fejlesztési ablaka miatt, Lowdon fanyar mosollyal utasította el a jelentős előny gondolatát, és az Auto Motor und Sportnak így nyilatkozott: „Minden más csapatnak felajánlom a lehetőséget, hogy kicseréljék a jelenlegi fejlesztési állapotukat a mi adatainkkal. Biztos vagyok benne, hogy senki sem fogadná el ezt az alkut.”