A V10-es találkozó korán véget ért a ‘bla-bla-bla-bla’ – Horner

A V10-es találkozó korán véget ért a ‘bla-bla-bla-bla’ – Horner

A V10-es találkozó korán véget ért a ‘bla-bla-bla-bla’ – Horner

A V10-es Motorok Forma-1-es Visszatérésének Reményei Egy Bahreini Találkozót Követően Szertefoszlott

Pénteken a motorgyártók az F1 és az FIA részvételével a manamai Ritz-Carlton Hotelben gyűltek össze, hogy a nagyrészt a Red Bull, a Ferrari és a Cadillac által vezérelt spekulációkkal szemben foglalkozzanak a 2026-os villamosított szabályok késleltetésével vagy felülvizsgálatával kapcsolatban.

A Ferrari részéről Charles Leclerc adott hangot aggodalmainak: „Amit most látunk (2026-ra vonatkozóan), az nem túl jó. Nem csak a versenyzés, hanem minden más szempontjából is. Még a biztonság szempontjából is elég trükkös néhány esetben.”

A Red Bull-os Max Verstappen is hasonlóan vélekedett. „Azt hiszem, mindenki – legalábbis a legtöbb ember – egyetért abban, hogy egy V10-es menő és jobban hangzik” – mondta.

„Aki nem így gondolja, az valószínűleg egy kicsit őrült, de meg kell nézni a világ helyzetét is. Meg kell hallgatni a gyártókat is – hogy mit akarnak. Ők valami mást akartak, és ez néhány évvel ezelőtt eldőlt.”

A Red Bull főnöke, Christian Horner viszont nyersen összegezte a találkozót a Blick újságnak: „Semmi. A megbeszélés három órára volt kiírva. Hetven perc után már nem volt mit mondanunk egymásnak. Egyáltalán nem volt szavazás. Szóval egy csomó bla-bla-bla-bla”.

Az Auto Motor und Sport úgy számolt be az eredményről, hogy „a Mercedes, a Honda és az Audi győzelme”, a 2026-os szabályok változatlanok.

A V10-esek híveinek kisebb engedményt jelentett, hogy egy következő ülést tűztek ki a szigorú homologizációs szabályok enyhítésének vizsgálatára.

Az FIA megismételte álláspontját: „Az FIA szilárdan elkötelezett a 2026-os Forma-1-es szabályok mellett. Az FIA technikai részlege számos érdekelt féllel együtt sok időt fektetett a 2026-os szabályok kialakításába a 100 százalékban fenntartható üzemanyaggal működő hibrid erőforrásokat illetően.”

Hozzátette: „Minden fél megállapodott abban, hogy folytatják a tárgyalásokat a sportág jövőbeli technikai irányáról.”

Az Audi, amely 2026-ban a Sauber motorja lesz, üdvözölte a döntést. „Az Audi továbbra is teljes mértékben elkötelezett amellett, hogy 2026-tól belépjen a Forma-1-be, három kulcsfontosságú pillérre épülő erőforrás-technológiával – nagy hatékonyságú motorok, fejlett hibrid villamosítás és fenntartható üzemanyagok használata -” – mondta egy szóvivője.