Az Alpine-nak egy „demokratikus diktátorra” van szüksége – Briatore
Flavio Briatore Azt Mondja, Hogy Nem Bánta Meg, Hogy Jack Doohant Kiszorította Az Alpine Versenyzői Székéből A Nagyra Értékelt És Erősen Szponzorált Újonc Franco Colapinto Javára.
„Öt futam állt rendelkezésére (Doohan), hogy bizonyítson” – mondta a 75 éves pilóta az RTL-nek, annak ellenére, hogy az ausztrált a hatodik forduló után Miamiban leváltották. „Öt futam után megnéztük az eredményeket. És nem tetszettek nekem.
„Csak akkor maradsz egy társaságban, ha jó munkát végzel. Ha rossz munkát végzel, kirúgnak. Több mint ezer ember és a családjaik függnek tőle.
„Én csak azokat az embereket védem, akik nekem dolgoznak” – tette hozzá Briatore. „Ezért választom mindig a lehető legjobb versenyzőt az autóhoz.”
Colapinto csapatbeli debütálása Imolában messze nem volt tökéletes – többek között a kvalifikáción történt egy súlyos baleset -, de Briatore továbbra is pozitív.
„Ha megnézzük a vasárnapi időket, láthatjuk, hogy hasonló időt autózott, mint (Pierre) Gasly. Ez az első alkalom, hogy az autóink ennyire közel voltak egymáshoz.”
A csere folytatása egy viharos időszaknak az Alpine számára, amelyet vezetőváltások sora és a csapatfőnök Oliver Oakes közelmúltbeli távozása jellemez – a Briatoréval való színfalak mögötti feszültségről szóló spekulációk közepette.
Briatore ragaszkodik ahhoz, hogy nem voltak összetűzések, és azt mondja, Oakes távozása meglepetésként érte. Ennek ellenére úgy tűnik, a Renault korábbi csapatfőnöke megbarátkozott a helyzettel, Dave Greenwood jelenleg az FIA szemében a csapat hivatalos „képviselőjeként” szerepel.
Briatore, aki továbbra is „vezetői tanácsadóként” tevékenykedik, hivatalosan nem áll az Alpine alkalmazásában, és az FIA jóváhagyására – és valószínűleg egy brit adókötelezettségre – lenne szüksége ahhoz, hogy teljes jogú csapatfőnök lehessen.
„Egy Forma-1-es csapatnál szükség van egy diktátorra, talán egy demokratikus diktátorra” – magyarázta Briatore. „Szükséged van valakire, aki elszámoltatható.”
Azt is elárulta, hogy fokozottan jelen lesz az Alpine enstone-i központjában. „Mostantól heti három napot vagyok Enstone-ban a korábbi kettő helyett” – mondta. „Most már hat igazgató számol be nekem. Oliver előtt 25-en voltak. Ezen változtatnunk kellett.”
Briatore, aki régóta ismert a karcsú működésről, elmondta, hogy nemrég elvetette az Alpine paddock imázsának javítására irányuló terveit.
„Nincs szükségünk szebb boxutcára” – mondta az Auto Motor und Sportnak. „Egy gyorsabb autóra van szükségünk. Mostantól csak olyan pénzt fogunk költeni, ami segíti a teljesítményt.”
Egy dolog egyértelmű: mióta Briatore csatlakozott az Alpine-hoz, az eredmények javultak.
„Ez már nem egy kamion, mint tavaly” – mondta. „De meg kell értenünk, miért van az, hogy néha bejutunk az első tízbe, néha pedig lemaradunk. Mert nem a motorral van a baj.
„Tudjuk, hogy a motorunk három-négy tizedmásodpercbe kerül nekünk – mindig nagyjából ugyanabban a tartományban. Ez nem magyarázza meg az ingadozásainkat. Más dolgokra kell koncentrálnunk, és nem szabad a motor kifogás mögé bújnunk.”