Briatore lelkesen várja az Alpine Renault-motoros kiszállását

Briatore lelkesen várja az Alpine Renault-motoros kiszállását
Flavio Briatore Számlálja Vissza Alpin Transzferét
Flavio Briatore, a 75 éves férfi, aki Michael Schumacher és Fernando Alonso irányításával vezette az Enstone csapatot a bajnoki címekhez, visszatért kulcsfontosságú tanácsadóként a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo mellett.
A korai döntései között szerepelt a házon belüli motorok gyártásának megszüntetése, és az ügyfélemotorok, köztük a Mercedes motorjának és sebességváltójának választása 2026-tól.
Bahraini Születésnapi Ajándék
Bahrainben, a születésnapját is ünnepelve, Briatore meglepetés P5-ös időmérő helyet kapott Pierre Gaslytól, ezzel lehetőséget teremtett arra, hogy az Alpine valószínűleg megszerezze első 2025-ös pontjait. „Motorlemaradás nélkül az első sorban lennénk,” mondta az Auto Motor und Sportnak.
„A pályától függően három-négy tizedmásodpercet veszítünk csak a hajtáslánc miatt,” tette hozzá.
Alpine Teljesítménye
Malajziai ígéretes téli teszt ellenére az Alpine megbukott Melbourne-ban, Shanghai-ban és Suzukában. „Nem voltunk olyan rosszak, mint amilyennek tűntünk,” mondta Briatore.
„A problémánk az volt, hogy sosem hoztuk ki a legtöbbet a leglágyabb gumiabroncs-összetételből.”
Briatore megjegyezte, hogy a mérnökök kísérletei a motor hiányosságának kompenzálására visszaütöttek. „A kísérletek nem működtek,” ismerte be. „Ezért mondtam a csapatnak a hétvége előtt – ‘több kísérletet nem akarunk. Úgy fogunk vezetni, mint a teszten.’
Kérdések Jack Doohanról
Briatore kérdésekkel is szembesül Jack Doohan ügyében, a Franco Colapinto-val való potenciális csere pletykái keringenek. Míg Gasly kiválóan teljesített, Doohan P11-es időmérője hibákat mutatott mindhárom szektor összekapcsolásában. „Ezen még dolgoznia kell,” mondta Briatore. „Jack gyors, de még nem következetes.”