Brown támogatja a rotációs tervet, hogy Imola továbbra is az F1-es naptárban maradjon
A McLaren Főnöke, Zak Brown Szerint a Forma-1 Javasolt Versenyváltási Terve Lehet a Kulcsa Annak, Hogy Az Olyan Ikonikus Helyszínek, Mint Imola, Megmaradjanak a Zsúfolt Versenynaptárban
Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali, aki maga is Imola szülötte, nemrégiben elismerte, hogy „nehéz lesz” a történelmi Enzo e Dino Ferrari pályát a naptárban tartani Olaszország másik klasszikus pályája, Monza mellett.
A Bajnokságot Vezető Oscar Piastri, Aki a Pole Pozícióból Indul Imolában, Úgy Véli, Hogy a Forma-1-nek Óvatosan Kell Eljárnia, Amikor Kiválasztja, Hogy Mely Helyszíneket Hagyja Ki
„Óvatosnak kell lennünk, hogy ne veszítsük el az összes történelmi pályát, amelyek már örökké itt vannak, mert legalább 75 százalékuk a versenyzők kedvence” – mondta az ausztrál.
„Itt (Imola) valószínűleg eltűnik, Zandvoort eltűnik, Spa rotációban van. Óvatosnak kell lennünk, hogy mindezeket a pályákat megtartsuk.”
Max Verstappen Visszhangozta Piastri Aggodalmait
Figyelmeztetett, hogy a modern utcai pályák nem nyújtanak ugyanolyan izgalmat vagy kihívást. „Az ilyen pályákon nagyon szórakoztató” – mondta a holland. „Annyi gyors kanyar, és a határ a kavics vagy a fű. Ez teszi izgalmasabbá és nehezebbé a körmölést.”
Hozzátette, hogy a mai F1-es autók „túl nagyok, túl merevek, túl nehezek”, ami a szűk utcai pályákat „unalmassá” teszi összehasonlításképpen.
Zak Brown Úgy Véli, Hogy a Helyzet „Luxusprobléma” a Sportág Számára
Túl sok az érdeklődő helyszín, de a versenyek számának kemény felső határa van. „24-nél több nem lehetséges logisztikai okokból” – mondta a Bild újságnak. „Szeretném, ha a versenyek többsége fix helyet kapna a naptárban.”
„Ennek eléréséhez néhány pályának rotálódnia kellene, és csak minden második évben kellene nagydíjat rendeznie. Európában jól állunk, és ugyanez vonatkozik Amerikára is. India, Korea és Dél-Afrika is szóba jöhet, mint lehetséges házigazdák.”
„Kínában is lehetne egy második futam, és nagy növekedési potenciált látok az ázsiai-csendes-óceáni térségben.”
Brown Németországot is Kulcsfontosságú Piacként Emelte Ki
Amely megérdemli, hogy újra bekerüljön a versenynaptárba, esetleg egy Hockenheim részvételével zajló rotációs modellel. „Németország hatalmas piac” – mondta. „A Mercedesszel és az Audival.
„Talán jó ötlet lenne kétévente megrendezni ott egy nagydíjat.”
Ami Imolát Illeti
Brown szerint nagy veszteség lenne, ha megszűnne – de a rotáció lehet a megoldás. „Szeretem Imolát” – mondta a McLaren vezérigazgatója. „De Monzát is szeretem. Ha az egyiket tényleg ki kell venni a versenynaptárból, akkor itt is az elegáns rotációs megoldás mellett érvelnék. Még akkor is, ha ezt bizonyára könnyebb mondani, mint megtenni.”