Newey megvédi Strollt, óvatos az Aston 2026-os reményeivel kapcsolatban

Adrian Newey Az Aston Martin Emberének Első Paddock Megjelenése

Monaco után érkezett, miután fejest ugrott a csapat 2026-os Forma-1-es projektjébe.

A legendás F1-es tervező, aki márciusban kezdte meg munkáját az Aston Martinnál, megerősítette, hogy azóta folyamatosan dolgozik. „Két héttel ezelőtt elmentem egy hétvégére,” mosolygott Monaco-ban, „de ezen kívül március óta a gyárban vagyok.”

„A feleségem szerint trance állapotba kerülök tervezés közben, és megértem, mit akar mondani, mert ez egy intenzív koncentrálás időszaka, minden feldolgozási energiámat a tervezésbe öntve.”

Newey érkezése nem is lehetett volna időzítettebb — a legnagyobb erőssége abban rejlik, hogy új technikai szabálykönyveket ki tud használni a kezdetektől fogva, és a Forma-1-es széleskörű 2026-os szabályozási reform pontosan illeszkedik ehhez a készséghez.

Kezdetben nem volt lenyűgözve az FIA 2026-os szabályaival kapcsolatban. „Az első reakcióm, amikor láttam őket, ugyanaz volt, mint 2022-ben – azt gondoltam, hogy a tervezőnek nem sok hely marad,” mondta.

„De amikor belemerülsz a részletekbe, ésszerű flexibilitás van. Mindig szeretnél többet, de úgy képzelem, hogy jövő év elején különböző megoldások lesznek, mielőtt minden elkezd összeállni.”

Newey azt mondja, hogy most az ideje 99%-át a 2026-os autón tölti, miközben rendszeresen együttműködik a 2025-ös csoporttal – de csak az ebédszünetekben. „Megbeszéljük az erősségeket és gyengeségeket, és talán a kollégáim tanulhatnak valamennyit ebből.”

A csapat jelentős legutóbbi befektetései ellenére Newey fejlesztési hiányosságokat lát. „Azt lehet mondani, hogy néhány eszközünk gyenge,” mondta az AS-nek.

„Különösen a szimulátor. Sok munkára van szükség, mert jelenleg nincs korreláció, és ez egy alapvető fejlesztési eszköz. Enélkül ez korlátozás, de közben dolgoznunk kell. Valószínűleg ez egy kétéves projekt.”

Az emberi tőke, mondja, erős — de még mindig alkalmazkodik a gyors növekedéshez. „Az emberek nagyon jók, de együtt kell működniük, talán jobb szervezéssel. Ez a csapat Jordanban, Force Indiában, Racing Pointban való eredete következménye. Egy olyan csapat volt, amely a képességeinél jobban teljesített, de nagyon rövid idő alatt hatalmasat nőttek.

„Most mindezt ennek megfelelően kell beállítani.”

Newey az Aston Martin új szélcsatornáját és gyárát „kérdés nélkül a Forma-1 legjobbjának” nevezi, de megjegyzi, hogy még mindig fejlődnek: „Nagyon bonyolult eszközök, még a fejlesztési fázisban, így a termelékenység még nincs ott. Jó szélcsatornára van szükség, de végső soron az emberi elem teszi a különbséget.”

A pilótafronton Newey ritka nyilvános elismerést ajánlott Lance Strollnak – akit sokáig kritizáltak mint kiváltságos és védett pilótát, amiatt, hogy az apja birtokolja a csapatot.

„Amikor összehasonlítod Lance-t a csapattársaival — Checoval (Pérez), Nico Hülkenberggel, Sebastian Vettellel, most Fernandóval — mindig ott volt,” mondta Newey.

„Minden pilóta, akivel szemben állt, nagyon jó volt, és Lance sokkal jobb, mint ahogyan az emberek gondolják.”

Kifejezte tiszteletét Fernando Alonso iránt, aki csak 2026 végéig szerződött. „Fernando nagyon fontos. Évek óta ellenséget jelentett számomra, Lewis-szal (Hamilton) együtt, de azt hiszem, már mondtam, hogy a modern korszak két pilótájával akarok dolgozni, Lewis-szal és Fernandóval.

„Nem tudtam együtt dolgozni velük, de legalább Fernandóval most már tudok,” mosolygott.

Mégis, amikor megkérdezték, hogy Alonso-nak lesz-e bajnoki autója 2026-ban, Newey óvatos maradt: „Nincs rá ötletem.”

CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)