Sainz a DRS javítását sürgeti az F1-ben Doohan balesete után

Sainz a DRS javítását sürgeti az F1-ben Doohan balesete után

Sainz a DRS javítását sürgeti az F1-ben Doohan balesete után

Carlos Sainz, A Forma-1-es Nagydíjak Pilótáinak Szövetsége Frissen Megbízott Igazgatója, Sürgős Módosításokat Kért A Forma-1 DRS Rendszereiben A Biztonság Fokozása Érdekében Egy Drámai Esemény Után, Ami Suzukában Történt.

Az Alpine újonca, Jack Doohan, bevallotta, hogy szándékosan nyitva hagyta a DRS hátsó szárnyát, miközben 300 km/h sebességgel érkezett az 1-es kanyarba a gyakorlás során, ami súlyos balesetet eredményezett. „Őszintén szólva, miután megpróbáltam ezt, csak el akarom hagyni a múltat, és továbblépni,” mondta a megviselt ausztrál pilóta.

Sainz azonban úgy véli, hogy a jelenlegi DRS beállítás túl sok lehetőséget ad az ilyen kockázatos döntésekre. „Bármely más Forma-1-es időszakban Jack nem tudott volna másnap visszaülni a volán mögé egy ilyen baleset után,” érvelt a spanyol pilóta.

„Ha olyan gyors autókat akarunk gyártani, mint amilyenek most vannak, a biztonságon is javítanunk kell. Mert azt is megteheted, amit Jack tett Sanghajban az 1-es kanyarban vagy a 9-es kanyarban Ausztráliában. Túl sok olyan kanyarunk van, ahol a pilótának magának kell bezárnia a DRS-t.”

Javasolt egy megoldást: „Remélhetőleg ez a baleset megmutatja, hogy szükség van egy olyan rendszerre, amely 50 vagy 100 méterrel a fékezési zóna előtt kikapcsolja a DRS-t, így a pilótának nem lesz esélye hibázni.”

Ami a személyét illeti, a Ferraritól nemrég Lewis Hamilton által kiszorított Sainz elismerte, hogy még mindig alkalmazkodik az új Williams pilótafülkéjéhez. „Még mindig úgy vezetem az autót, ahogy egy Williamst vezetni kell, nem pedig úgy, ahogy egy Forma-1-es autót szeretnék vezetni,” magyarázta a 30 éves versenyző.

James Vowles csapatfőnök elismerte az átállást. „Rájöttünk, hogy Carlosnak nagyon sajátos vezetési stílusa van a Ferrarinál,” mondta. „Biztosíthatom Önöket, hogy nincs különbség a két Williams-pilóta autója között. És nagyon kétlem, hogy Carlosnak öt futamnál több vezetésre lenne szüksége ahhoz, hogy teljesen alkalmazkodjon az autónkhoz.”