Schumacher egykori mérnöke Hamilton küzdelmét ostorozza

Sportivo.hu sport hirek

Luca Baldisseri, Michael Schumacher Korábbi Versenymérnöke A Ferrarinál

Megvádolta Lewis Hamiltont, hogy „kifogásokat” keres az új csapatához való alkalmazkodási nehézségei miatt.

A hétszeres világbajnok nyíltan elismerte, hogy fejlődnie kell, de az akklimatizálódás akadályaként konkrét technikai kihívásokat említett, például az ismeretlen fékanyagokat és a „motorfékezést”.

„Nem hiszek bizonyos dolgokban” – mondta a Formula Criticának Baldisseri, aki a 2000-es évek elején Schumacher versenymérnökeként, később pedig a Ferrari pályamérnöki főmérnökeként dolgozott. „Amit a motorfékezésről mondott, az kifogások” – tette hozzá az olasz.

Baldisseri, aki már nem dolgozik a Ferrarinál, azt sugallta, hogy Hamilton hárítja a vizsgálatokat. „Hamilton látta, hogy az autó olyan, amilyen, és hogy a csapattársa képes jobban a határig nyomni, mint ő, és ilyenkor elkerülhetetlen, hogy ujjal mutogassanak rá. Ezért előállt ezekkel az indoklásokkal, mondván: ‘Nem tudok alkalmazkodni ehhez a fékkezeléshez’.”

Baldisseri szerint azonban a Ferrarinak is osztoznia kell a felelősségben.

„Amikor egy Hamilton kaliberű pilóta csapatot vált, egyértelmű, hogy az új csapat megpróbálja megérteni, mi állt a pilóta rendelkezésére az előző csapatnál” – mondta.

„Amikor Michael 1996-ban hozzánk jött, egyértelmű, hogy megkérdeztük tőle, milyen a vezetési stílusa, és mi az elképzelése az autóról. Hamilton esetében nem tudom, hogy ez megtörtént-e, de úgy tűnik, hogy nem. Ha egy versenyző a negyedik futamon azt mondja, hogy nem tud alkalmazkodni egy autóhoz, akkor óhatatlanul fel kell tennünk a kérdést – mit csináltak eddig?”

A 62 éves pilóta rámutatott, hogy nem volt kapcsolat Hamilton és új versenymérnöke, Riccardo Adami között. „Még nincs szimbiózis közöttük” – mondta Baldisseri – „és ez nagy teher Adami számára, mert nem lesz könnyű. Toto Wolff nemrég azt mondta, hogy az a kommunikáció, amit Kimi Antonelli ma ‘Bonóval’ folytat, fényévekre van attól, ami Hamilton és maga ‘Bono’ között zajlik.”

Mondta bővebben: „Hamilton egyszavas szavakkal beszél, míg Kimi olyan, mint egy folyó teljes áradásban, abban az értelemben, hogy beszél az érzéseiről, az autó viselkedéséről, és kifejti, mire van szüksége, és így a pályamérnök sokkal tisztább képet kap arról, hogy mi történik. Ha van egy olyan pilótánk, aki egyszótagúan kommunikál, és ráadásul Lewis Hamiltonnak hívják, el tudom képzelni, hogy Adaminak gondot okoz a megértése. A csapatrádión gyakran úgy tűnik, hogy nem értik egymást – az egyik mond valamit, a másik pedig mást ért.”

Az Eurosport Italia beszámolója szerint a Red Bull korábbi vezetője, Richard Hopkins arra figyelmeztetett, hogy a Ferrari célba veheti Max Verstappenet 2026-ra, ha Hamilton nem javul.

Mindeközben Hamilton csapattársa, Charles Leclerc azt hangsúlyozta, hogy a Ferrarinak általánosabban is növelnie kell a teljesítményét. „Jelenleg nem gondolok túl sokat a bajnokságra” – mondta Leclerc az RTBF-nek Szaúd-Arábiában.

„Az biztos, hogy minél több futam telik el, annál kevesebb pontvesztést engedhetünk meg magunknak. Már az év elején is sokat hagytunk kicsúszni a kezünkből. Tényleg reagálnunk kell, még akkor is, ha már elkezdtük.”

CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)