A Ferrari Hamilton lépése „jó hiba” a Williams számára
James Vowles Még Nem Áll Készen Arra, Hogy Hibának Nyilvánítsa A Ferrari Döntését
Carlos Sainzot Lewis Hamilton Helyett Választotta – De Azért Örül, Hogy Profitált Belőle.
A Williams csapatfőnöke azután biztosította be a 30 éves Sainz szolgálatait, hogy a Ferrari azzal került a címlapokra, hogy 2025-re szerződtette a hétszeres világbajnok Hamiltont.
Az El Mundo Deportivo azt sugallta Vowlesnek, hogy ha Hamilton korai küzdelmei folytatódnak a vörösben, a Ferrari lépése „jó hiba” lehetett – legalábbis a Williams szempontjából.
„Pontosan” – értett egyet Vowles.
Amikor azonban arról faggatták, hogy a Ferrari esetleg már megbánta-e a döntését, a Williams-főnök diplomatikus maradt.
„Ezt nem igazán tudom megmondani, vagy sem” – mondta Vowles. „Úgy értem, megvoltak az okaik a döntésük meghozatalára.
„Lewis még mindig hétszeres világbajnok. Még mindig hihetetlen tudással rendelkezik.
És bármennyire is mindenki Lewisról beszél, időnként ő is megszorongatta Charlest. A Ferrari megtette, amit meg kellett tennie magáért, és lehetőséget teremtett nekem, hogy együtt dolgozhassak Carlosszal.
A Sainz-Williams párosítás eddig vegyes eredményeket hozott. A spanyol nehezen alkalmazkodott az autóhoz és a csapathoz, és nem zárkózott el a stratégiai döntések megkérdőjelezésétől sem.
Imolában Sainz elismerte, hogy majdnem felülbírált egy boxkiállást. „Közel álltam ahhoz, hogy ne álljak be” – mondta a DAZN-nek. „Mert túl korainak tűnt a verseny elején, és abban a körben úgy tűnt, hogy lehetőségünk van arra, hogy talán megelőzzünk valakit.
„Csapatember vagyok. Követem az utasításokat. Ha a csapat megkért, hogy álljak meg, akkor engedelmeskednem kell.
De volt egy olyan érzésem, hogy ez nem volt helyes, és ez be is igazolódott.
Sainz a Williams stratégiai váltása miatt is aggodalmának adott hangot – úgy döntöttek, hogy leállítják a 2025-ös autó fejlesztését, hogy teljes mértékben a teljesen új, 2026-os szabályokra koncentráljanak.
„Lehet, hogy a nyári szünet után ismét új alkatrészeket adunk az autóhoz” – mondta Vowles az Auto Motor und Sportnak. „De ezeket nem a szélcsatornában fogjuk tesztelni. Szükségünk van a 2026-ra engedélyezett tesztfutamokra.
Ennek ellenére Vowles elismeri, hogy egy bajnokesélyes autó nincs a közeljövőben a láthatáron.
„Túl sok minden nincs a helyén ahhoz, hogy 2026-ra győztes autót tudjunk építeni” – ismerte el. „Egyszerűen túl sok.
„A Mercedes, a McLaren, a Red Bull és a Ferrari sokkal jobban felépített rendszerekkel rendelkezik, mint mi most, de mi úton vagyunk a felzárkózás felé. De 2026-ra nem lesznek online, talán még 2027-re sem. Szóval 2028-ban látom először, hogy ezek a rendszerek teljesen működőképesek lesznek.