Hamilton küzdelmei a szerződési záradékhoz kötődnek – jelentés
Egy leleplező szerződéses részlet Lewis Hamilton Mercedesről Ferrarihoz való átigazolásában
Fényt deríthet a hétszeres világbajnok jelenlegi nehézségeire, mivel egyes bennfentesek azt találgatják, hogy a megingó teljesítménye miatt a szezon közepén visszavonulhat.
A La Gazzetta dello Sport című olasz F1-es szakújságíró, Paolo Filisetti a La Gazzetta dello Sportban írt cikkében szöges ellentétet állapított meg Hamilton fokozatos küzdelmei és a Ferrari-csapattárs, Charles Leclerc növekvő magabiztossága között.
Az ő (Leclerc) futam végén tett nyilatkozatai rávilágítottak arra, hogy az SF-25-össel való vezetése mostanra automatikussá vált, és lehetővé tette számára, hogy kihozza az autóból a maximális potenciált – jegyezte meg Filisetti.
Eközben a korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher így jellemezte Hamilton helyzetét: „Lewis kétségbeesettnek és zavarodottnak tűnik, mind abban, amit mond, mind a testbeszédében.”
Filisetti szerint a Ferrari kritikus döntés előtt áll, potenciálisan a fejlesztés fókuszát Hamilton akklimatizálódásának segítéséről a 2025-ös autó Leclerc erősségeire szabására helyezi át.
A bonyodalmakat tetézi, hogy a Corriere dello Sport egy jelentős szerződéses záradékról számolt be, amely akadályozhatja Hamilton alkalmazkodását a Ferrari maranellói építésű autójához. „Egy, a megállapodásba beillesztett záradék megakadályozza, hogy a Ferrari bárkivel is kapcsolatba lépjen a Mercedesnél a Ferrarihoz való átigazolással kapcsolatban” – állította a lap.
„Lewis Hamilton ezért teljesen elszigetelődött a német csapattól, így csak ismeretlen mérnökökkel kell kapcsolatot tartania, anélkül, hogy régi ismerősök segítségére lenne lehetősége.”
Valtteri Bottas, Hamilton korábbi Mercedes-csapattársa és a csapat jelenlegi tartalékpilótája az olasz automoto.it-nek nyilatkozva adott perspektívát Hamilton költözésének kihívásairól. „Egyértelműen nagy változás, miután olyan hosszú tapasztalatot szerzett, mint ő a Mercedesnél, ugyanazokkal az emberekkel dolgozhatott” – mondta Bottas.
„A Ferrarinál teljesen más a kultúra – az olasz -, mint a Mercedesnél az angol-német.”
A Mercedesről a Ferrari által hajtott Sauber (akkor Alfa Romeo) csapathoz való átállás saját tapasztalataiból merítve Bottas lekicsinyelte a Hamilton által említett technikai kihívásokat, például a fékezés és a motorok közötti különbségeket. „Nem volt olyan nehéz” – mondta.
„Nem hiszem, hogy a különbségek olyan nagyok lennének, eltekintve valami apróságtól a vezethetőséget illetően. A legbonyolultabb rész az alapok, hiszen még a dolgok elnevezése is más. De utána túl sok nehézség nélkül kezelhető.”
Bottas a vezetési stílus módosításának hatását is minimalizálta. „Minimális” – mondta – „különösen a sebességváltások és a motorfékezés tekintetében. De minden beállítható, és megtalálhatod azt a megoldást, amiben jól érzed magad.”
A szerződési záradék elméletét hitelesítve a 35 éves finn hangsúlyozta a csapatváltások emberi elemét. „A legnehezebb dolog a csapatváltás során a különböző emberekkel való munka” – mondta.
„Végső soron ez a sport az emberi teljesítményről – a csapatmunkáról – szól. Tényleg meg kell értened azokat az embereket, akikkel együtt dolgozol. Hogyan tudod a legjobbat nyújtani és ugyanazt kihozni belőlük.”