Két stopos flop után az F1 azon tűnődik, mi jön ezután

A Forma-1-ben ismét felmerül a kérdés, hogyan lehet rendbe hozni a Monacói Nagydíjat, miután egy újabb frusztrációval, taktikázással és gyakorlatilag előzés nélkül maradt a verseny.

A 2024-es felvonulás megismétlődésének elkerülése érdekében az idei Monacói GP két boxkiállást írt elő – de az eredmény vitathatatlanul rosszabb lett.

„Rosszabb volt” – ismerte el a Mercedes-főnök Toto Wolff.

Max Verstappen, aki negyedikként rajtolt és negyedikként ért célba, nem rejtette véka alá szarkazmusát.

„Nagyon izgalmas. Nagyon élveztem. Tényleg nagyszerű” – nevetett a Viaplay-nek.

„Talán jövőre három boxkiállást kellene beiktatnunk. Vagy négyet vagy ötöt. Legalább a csapat kapna némi boxkiállási gyakorlatot.”

„Úgy értem, négy boxkiállást is megtehettem volna, és akkor is negyedik lettem volna. Számunkra nem számított a mezőny elején.”

Míg az élen haladók a saját harcukat vívták, a mezőny többi része hosszú vonatokat alakított ki – egyesek szándékosan hátráltatták a riválisokat, mások egyszerűen csak beragadtak.

George Russell 30 másodperces büntetést kapott, mert kihagyta a kikötői sikánt, hogy megelőzze Alex Albont.

„Úgyis kívül voltam a pontokon, és csak élvezni akartam, hogy keményen nyomhatok Monacóban” – mondta.

„Az irónia az, hogy 25 kvalifikációs kört tettem meg a versenyen, és előrébb végeztem, mintha nem kaptam volna büntetést. Szóval a rendszer hibás.”

Nico Hulkenberg egyetértett: „Nagyra értékelem, hogy idén megpróbáltak valamit a kétkiállásos büntetéssel, de egyértelműen nem működött. Egyáltalán nem.”

„Rengeteg stratégiai dolog történt, de nem sok köze volt a versenyzéshez.”

Carlos Sainz ennél sokkal közvetlenebb volt: „Nagyon feldúlt vagyok a futammal és általában a sporttal kapcsolatban” – mondta a DAZN-nek.

„15 évvel ezelőtt büntetések voltak a versenyek manipulálásáért. De most az egész versenyt manipulálják.”

„Utáltam, hogy ilyen lassan megyünk, de (Liam) Lawson az utolsó és az utolsó előtti helyre tett minket, és ezt meg kellett tenni.”

Mindamellett, hogy szinte mindenki egyetért abban, hogy a két megállásos szabály megbukott, kevesen értenek egyet abban, hogy mi legyen a következő lépés.

„Talán dobálhatnánk ki banánt, mint a Mario Kartban” – viccelődött Verstappen.

„Itt úgysem lehet versenyezni, szóval mindegy, mit csinálsz. Egy megállás, 10 megállás.”

„Azt hiszem, a mostani autókkal itt csak egy Forma-2-es autót lehet megelőzni.”

A futamgyőztes Lando Norris visszaszorította a szórakozásra való összpontosítást.

„Szerintem annak kellene nyernie, aki a legjobb versenyt vezeti és megérdemli a győzelmet” – mondta.

„Nem is tudom, miért vannak az embereknek ilyen magas elvárásaik. Úgy értem, ez nem csak egy show az emberek szórakoztatására. Ez egy sport.”

Verstappen, aki a verseny végén vezetett, miközben késleltette a kötelező második megállást, a piros zászlótól remélte, hogy stratégiai trükkökkel győztes lesz.

„Biztos vagyok benne, hogy ha a jövőben is így folytatjuk, előbb-utóbb egy ilyen eredmény fog születni” – mondta Oscar Piastri. „De vajon ezt akarjuk-e látni?”

A Red Bull főnöke, Christian Horner radikálisabb megoldást javasolt.

„Meg kellene próbálnunk létrehozni egy fékezési zónát az alagút kijáratánál vagy az első kanyarban” – mondta.

„Az autók manapság már olyan nagyok, hogy esély sincs arra, hogy egy ellenfél mellett elmenjünk.”

Wolff hozzátette: „Talán be kellene vezetni valami olyasmit, mint a maximális köridő, hogy bizonyos ellenfelek ne legyenek ennyire taktikusan trükkösek?”

Albon, aki lelassította a mögötte lévő mezőnyt, a futam után bocsánatot kért, és egyetértett azzal, hogy meg kellene vizsgálni az elrendezés megváltoztatását. A McLaren főnöke, Andrea Stella azt javasolta, hogy a kisebb, könnyebb autók jelentenék az igazi megoldást.

A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer, a vasárnapi szándékos „lassíts” taktika egyik tervezője azt mondta, hogy a sportág nem sok mást tehet anélkül, hogy magához a pályához ne nyúlna.

„Nem igazán tudok semmire gondolni” – mondta a Sky Deutschlandnak.

„Ha a pálya nem teszi lehetővé a változtatásokat, akkor az egyetlen megközelítés, hogy itt beavatkozzunk, a szabályokon keresztül történt. Vannak más ötletek is, mint például a csak lágy gumik használata vagy a C6-os, de végül is a valóság az, hogy itt nem lehet előzni.”

„A monacói hétvége nyilvánvalóan hihetetlenül fontos a csapatok és a Forma-1 számára. A szurkolók, a partnereink imádják, nekünk pedig meg kell próbálnunk javítani a sportszerűségen.”

Ralf Schumacher figyelmeztetett: „Ha így folytatódnak a dolgok, az előbb-utóbb a nagydíj végét fogja jelenteni, mert a nézők ezt nem fogják elfogadni.”

Nick Heidfeld egy baloldali ötletet ajánlott: „Talán megnézhetnének valami olyasmit, mint egy joker kör, ahol a verseny során egyszer vagy kétszer rövidítesz egy kört.”

Végül Wolff azt javasolta, hogy egyszerűen hagyják Monacót Monacónak: „Talán a legelőzésmániásabb kritikusoknak szezononként egyszer le kellene venniük a versenyszemüveget.”

Hulkenberg hozzátette: „Az emberek 99 százaléka azért van itt Monacóban, hogy pezsgőt igyon egy jachton. Őket nem igazán érdekli.”

CCBot/2.0 (https://commoncrawl.org/faq/)