Lawson lefokozása megmenti a karrierjét, mondja Marko

Lawson lefokozása megmenti a karrierjét, mondja Marko

Lawson lefokozása megmenti a karrierjét, mondja Marko

Liam Lawson Visszaküldése A Racing Bulls Sega

A 23 éves újonc Új-Zélandról széleskörű együttérzést váltott ki a Forma-1-es világban a gyenge teljesítményei miatt Ausztráliában és Kínában, ami oda vezetett, hogy a Red Bull ülését a Racing Bulls Yuki Tsunodának adták.

„A karrierje megmentése érdekében úgy döntöttünk, hogy visszaküldjük a Racing Bulls-ba,” mondta Marko a Servus TV-nek.

Nem mindenki látja ezt pozitív lépésnek, Giedo van der Garde volt F1-es pilóta „zaklatási lépésnek” nevezte az Instagramon – a Max Verstappen által ‘kedvelt’ posztot.

A Red Bull elismeri, hogy a 2025-ös autója meredek kihívást jelent bárki számára, csak Verstappen kivételével. „Minden éven,” Marko beismerte, „Max az egyetlen, aki optimálisan tudja kezelni az autót.

„Fiatal pilóta számára még nehezebb. Ha csak Liamot hagytuk volna az autóban, azt gondoljuk, hogy a nyomás alatt végzett teljesítménye még rosszabb lett volna.

„Mivel van egy második csapatunk, nyugodtabb légkörben rehabilitálhatja magát. A Racing Bulls-nál esélye van újból építkezni.”

Marko kifejtette, hogy Tsunodát eredetileg a tavalyi „követehetlen” formája miatt kerülték ki a 2025-ös ülésre, míg Lawsont keményebb mentalitásúnak tartották. Mi változott?

„Láttuk, hogy Tsunoda lépett előre a télen. Mint ember, ő is erősebb lett. Japánként pedig Yuki nyilvánvalóan nagyon jól ismeri a Suzuka pályát.

„Yuki túl inkonzisztens volt,” hangsúlyozta Marko. „Ezért egyhangúan Lawsont választottuk. De a fokozott nyomás alatt nem tudott teljesíteni, az első naptól kezdve Ausztráliában. Aztán egy lefelé irányuló spirálba került.

„Olyan, mint egy bántalmazott ökölvívó – nagyon nehéz ilyenkor már kijutni belőle. Ebben az értelemben igen, ez hiba volt.”

Lawson legutóbbi küzdelmei – a jelenlegi állapot szerint – szinte teljesen eltemették a Red Bull reményeit az építők címviadalában. „Amit eddig tett, az nyilvánvalóan túl kevés volt,” mondta Marko az Osterreich újságnak. „Erős második pilótára van szükségünk, ha csak a csapat taktikája miatt is.”

Elvetette azt a javaslatot, hogy a Racing Bulls autója kiemelkedik a 2025-ös Red Bullhoz képest. „Igaz, hogy az RB21-t nehéz vezetni,” mondta. „A Racing Bull könnyebben kezelhető és nagyon gyors a kvalifikáló kört.

„De a versenyen jelentősen elmarad a Red Bull Racing autó mögött.

„Ez nem a világ vége Lawson számára. Még mindig minden lehetősége megvan ahhoz, hogy sikeres Forma-1-es karriert indítson a Racing Bulls-nál.”

Most a figyelem a 24 éves Tsunodára irányul, aki négy szezon tapasztalatát hozza a Faenza-i testvércsapatból. „Az élet lehetősége,” töpreng Franciaország Auto Hebdo-ja, „vagy egy megmérgezett kupa?”