Megkérdőjeleződött Verstappen Nordschleife-rekordtesztjének kockázata

A Red Bull vezetése nyugtalan lehet Max Verstappen gyorsasági tesztje miatt
Verstappen, a négyszeres világbajnok részt vett a Nürburgring Langstrecken sorozat (NLS) tesztjén, ahol egy Ferrari 296 GT3-at vezetett „Franz Hermann” álnéven a Verstappen.com-Racing márkanév alatt futó csapat számára.
A többi autó fedélzeti felvételein a 27 éves versenyző figyelemre méltó sebességgel előzött, és a jelentések szerint 7:47-es köridőt ért el, ami alig gyorsabb, mint a hivatalos GT3-as rekord.
Schumacher úgy véli, Verstappen még gyorsabb volt, a Sky Deutschlandnak nyilatkozva: „Szerintem 7:35-öt ment. Ez egy igazán top idő. Ez tényleg kiemelkedő.”
A korábbi F1-es pilóta Timo Glock méltatta Verstappen alkalmazkodóképességét, megjegyezve: „Azt hallottam, hogy már az első vagy a második körben is a csúcsszinten volt. Biztosan sok időt töltött a szimulátorban, de ez ismét bizonyítja a tehetségét, és azt, hogy milyen jól tud alkalmazkodni az autóhoz.”
A teszt vélhetően része Verstappen törekvésének, hogy megszerezze a DMSB engedélyt Nordschleifén, ami olyan eseményekhez szükséges, mint a Nürburgring 24 órás verseny, miközben találgatások szerint 2026-ban szünetet tarthat, hogy a GT3 kategóriákban versenyezzen, miközben megfigyeli az F1 új szabályait.
Schumacher azonban elutasította a szombati szabadság gondolatát, mondván: „Ezt nem tudom elképzelni.”
„Már van saját GT3-as csapata, de még mindig túl sok öröme van a Forma-1-ben ahhoz, hogy csak úgy otthagyja. Nézd meg, milyen gyorsan elrepült Miamiba, pedig éppen apa lett. Ez azt bizonyítja, hogy még mindig szereti csinálni.”
Mindemellett aggodalmát fejezte ki a Nordschleife teszt kockázatai miatt, hozzátéve: „Természetesen, ha én lennék Max csapatfőnöke, nem tartanám annyira előnyösnek a Nordschleifén való vezetést.”
„Tudom, hogy sokan nem szívesen hallják, de én hihetetlenül veszélyesnek tartom, különösen, ha ilyen nagy sebességgel vezetsz. De persze tudjuk, hogy Max jobban tud vezetni, mint a legtöbben.”