Verstappennek maradnia kellene a Red Bullnál, nem csatlakoznia a Mercedeshez – Brown
Mclaren Vezérigazgatója, Zak Brown Közömbösséget Mutat a Red Bull Teljesítményének Visszaesésével Kapcsolatban
A Claren vezérigazgatója, Zak Brown úgy nyilatkozott, hogy nem lepődik meg a Red Bull teljesítményének és boxutcai hatékonyságának közelmúltbeli visszaesése miatt, miközben elárulta, hogy jobban szeretné, ha Max Verstappen a csapatnál maradna, minthogy a Mercedeshez hasonló riválisokhoz csatlakozzon.
Bő egy évvel ezelőtt, amikor a Red Bull politikai zavarokkal és botrányokkal kezdett küzdeni, Verstappen még mindig uralta a bajnokságot.
Azóta olyan kulcsfigurák távoztak, mint Adrian Newey, Jonathan Wheatley Audihoz való átigazolása pedig összefüggésbe hozható a Red Bull lassabb boxkiállásaival, működési zökkenőivel és hibáival. „Ha olyan embereket veszítesz el, mint Adrian Newey, Rob Marshall, Jonathan Wheatley és valószínűleg még ennél is több embert, akkor ez nem is olyan furcsa” – mondta Brown a De Telegraafnak.
„Abból, amit olvastam, a Red Bull leginkább azt mondja, hogy nem fognak hiányozni. De úgy tűnik, hogy igen.”
Brown külön kiemelte a Red Bull korábbi tervezőjének, Rob Marshallnak a hatását, aki most a Mclaren vezető tervezője. „Rob Marshall most velünk van, mint vezető tervező, és ő egy nagyon okos mérnök” – mondta. „Pontosan látom, hogy mit hozott a csapatunkba. Fantasztikus munkát végez.”
A Red Bull kihívásai ellenére Brown elismerte Verstappen maradandó értékét, és kijelentette: „Ha most, a jelenlegi helyzetben engem kérdezel, inkább látnám Maxot a Red Bullnál versenyezni, mint a Mercedesnél.”
Egy esetleges Verstappen Mercedeshez való átigazolása egybeeshet azzal az erős spekulációval, hogy a német csapat a 2026-os motorszabályzatban fog jeleskedni, miközben a Red Bull a Forddal együtt saját erőforrásainak gyártásába kezd. „Sok szó esik a jövő évi motorokról, de senki sem lehet biztos abban, hogy ki van a legjobb helyzetben” – mondta Brown.
„Annyit mondhatok, hogy hihetetlenül bízom a Mercedesben.”
Az aggodalom jeleként mutatott rá, hogy a Red Bull a 2026-os szabályok utolsó pillanatban történő módosítását szorgalmazza, megjegyezve: „Ha úgy gondolod, hogy versenyképes vagy, akkor nem akarsz változtatni semmin. A Mercedesnél azt látom, hogy nagyon kényelmesnek tűnnek.”
Brown elismerte, hogy az év elején kapcsolatba lépett Verstappen menedzsmentjével, egy hívás, aminek Verstappen tréfásan azt mondta, akkor lett vége, amikor a menedzsere túlzó számokat mondott. „Az én dolgom, hogy feltérképezzem a piacot és tudjam, mi a helyzet” – magyarázta Brown.
„Nem szabad elfelejteni, hogy akkoriban a saját versenyzőmmel (Oscar Piastri) is tárgyaltam egy új szerződésről. Meg akartam tudni becsülni, hogy leeshet-e egy esetleges kő, ami dominóhatást okozhat. Mert ez újra kiválthatná az érdeklődést a versenyzőm iránt. Ezért is érdeklődtem néhányszor.”
Azt illetően, hogy Verstappen szerződtetésének magas ára van, nevetve hozzátette: „Hadd fogalmazzak így. A telefonbeszélgetés során megkaptam a szükséges információkat.”
A McLaren és a Red Bull közötti rivalizálás továbbra is éles, Brown nemrég Miamiban azzal gúnyolta ki a Red Bullt, hogy egy „Tyre Water” palackból kortyolgatott, válaszul a Mclaren gumikezelésével kapcsolatos gyanújukra.
Az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva kihívta a Red Bullt, hogy tegye hivatalossá vádjait: „Az óvási díjat elég magasra kellene szabni ahhoz, hogy egy csapat alaposan megfontolja, hogy valóban fellebbezést nyújtson be.”
Brown az FIA közelgő, a rugalmas szárnyakra vonatkozó barcelonai szigorításával kapcsolatos aggodalmakat is elutasította: „Ez számunkra nem jelent különbséget. Egyáltalán nem aggódunk amiatt a szabályváltozás miatt. Az elmúlt időszakban rengeteg felvetés érkezett másoktól az autónkkal kapcsolatban, és egyik sem volt pontos. De minél inkább elvonják a figyelmüket, és a saját teljesítményük helyett az autónkra koncentrálnak, az csak jót jelenthet számunkra.”