2025 F1 Sim Racing – 1. esemény részletes összefoglaló

Az F1 Sim Racing második fordulójának küszöbén, amely február elején kerül megrendezésre, tekintsünk vissza, mi történt az előző fordulóban. Bár ezek a szimulációs versenyek még nem generálnak túl sok sporthírt, egyre nagyobb népszerűségre tesznek szert.
A 2025-ös F1 Sim Racing Világbajnokság első fordulója múlt héten vette kezdetét, új versenyzői felállással a MoneyGram Haas F1 Sim Racing Team számára. Az izgalmas versenyhétvége során a csapat egy rendkívül versenyképes mezőnnyel mérte össze tudását három fordulóban, amelyek az Ausztrál, Kínai, Bahreini és Szaúd-arábiai Nagydíjat is magukban foglalták.
Új kezdet: az ausztrál nagydíj
A szezonnyitó ausztrál nagydíjat a legendás Melbourne-i Albert Parkban rendezték meg. A Haas csapat két újonc pilótája, Joris Croezen és Gál Tamás, kaptak lehetőséget, hogy tapasztalatot szerezzenek az első esemény során. Az időmérő izgalmas fordulatokat hozott, amely során meglepetésként a McLaren Shadow mindkét versenyzője, valamint a Ferrari egyik kihívója, Nicolas Longuet is idő előtt kiesett.
Gál Tamás bemutatkozása jól sikerült, hiszen első alkalommal jutott be a Q3-ba, és megszerezte a 10. helyet a rajtrácson. A verseny során azonban sérülések miatt hátracsúszott, végül a 16. helyen ért célba. Eközben Croezen az erős versenyzéssel és a riválisokra kiszabott büntetések révén a 12. helyet szerezte meg.
Második nap: Kína és Bahrein
A második versenynap két fordulót tartogatott: a kínai és bahreini nagydíjakat. A sanghaji futam visszatért a versenynaptárba, ám mindkét Haas-pilóta időbüntetést kapott sportszerűtlen magatartás miatt. Így a rajtpozícióik módosultak: Gál a 7., Croezen pedig a 10. helyről indult.
A csapat bátor stratégiával próbálkozott, mindkét pilóta lágy gumikkal kezdett, majd közepes keverékre váltottak. Ez azonban nem vált be, mivel a gumidegradáció gyorsabb volt a vártnál. Croezen a 14., míg Gál a 17. helyen végzett.
Bahreinben a kvalifikáció kettős eredményt hozott: Gál ismét erős teljesítményt nyújtva a 7. helyet szerezte meg, míg Croezen csak a 19. helyre kvalifikált. A verseny során azonban ismét sérülések és büntetések hátráltatták a csapatot. Gál a 19., míg Croezen a 18. helyen fejezte be a futamot.
Zárónap: Szaúd-Arábiai Nagydíj
Az esemény utolsó napján a mezőny a Dzsiddai Corniche Circuit pályáján mérte össze tudását. Az időmérőn Gál a 12. helyre kvalifikált, míg Croezen a 17. helyet szerezte meg. A futam során mindkét pilóta kemény keverékű gumikon indult, ami stratégiai szempontból kulcsfontosságú volt.
Gál a verseny során a harmadik helyig jutott, mielőtt a 15. körben kiállt a bokszutcába. Croezen később, a 16. körben állt ki, és az új gumiknak köszönhetően felzárkózott. A futam végi drámai küzdelmek során Gál a 10. helyen végzett, megszerezve a csapat első pontját a bajnokságban, míg Croezen a 11. lett.
Összegzés és a következő események várakozásai
A MoneyGram Haas F1 Sim Racing Team első eseménye vegyes eredményeket hozott, ám Gál Tamás és Joris Croezen bemutatták, hogy képesek harcolni a mezőny elejével. A csapat február 11-13. között folytatja a bajnokságot, ahol ikonikus pályák, például Silverstone, Spa, Zandvoort és Austin várnak rájuk. Az első esemény tapasztalatai alapján a stratégiák finomítása és a következetes teljesítmény lehet a kulcs a további sikerekhez.