Hamilton a leggyorsabb a Bahreini Előszezon második reggeli tesztjén

A 2025-ös Forma-1-es szezon előszezonos tesztelései a Bahreini Nemzetközi Versenypályán folytatódtak, és Lewis Hamilton a legjobb idővel zárt a második reggeli edzést. A Mercedes korábbi csapattársa, George Russell előtt, a Ferrari SF-25-ösével futott 1:29.379-es kört a C3-as Pirelli gumikon. Hamilton folytatta a csapattal való második reggeli munkát, és kihasználta a száraz időszakot az ebédszünet előtt, hogy a legjobb időt elérje.
A csütörtöki nap reggelén a McLaren pilótája, Lando Norris vezette a mezőnyt, de a csapatok különböző programjaiknak megfelelően folytatták teszteléseiket a változékony, szeles és esős időjárás közepette, amely a Sakhir-sivatag szívében jellemezte a környezetet.
A csapatok és pilóták teljesítménye
A csütörtöki teszt napján Hamilton a második reggeli edzés során kiemelkedett a Ferrari SF-25-ösével. A hétkörös világbajnok pilóta sikeresen használta ki a hűvösebb időjárás utolsó óráját, hogy a legjobb időt futja, miközben a különböző csapatok és pilóták próbálták ki a legújabb fejlesztéseiket.
A legnagyobb figyelem Hamilton és Russell közötti versengésre irányult. Russell csupán négy tizedmásodperccel maradt el a brit pilótától, miután elmondta, hogy a Mercedes „másként érződik” Hamilton nélkül. Carlos Sainz, a Ferrari pilótája csak egy kicsivel több mint hét tizedmásodperccel maradt el, ezzel a harmadik legjobb időt futotta.
A legjobb tíz sorrendje a reggeli teszt után
- Lewis Hamilton (Ferrari SF-25) – 1:29.379
- George Russell (Mercedes W16) – +0.413
- Carlos Sainz (Williams) – +0.740
- Pierre Gasly (Alpine) – +1.120
- Fernando Alonso (Aston Martin) – +1.450
- Yuki Tsunoda (Racing Bulls) – +1.730
- Oscar Piastri (McLaren) – +1.800
- Liam Lawson (Red Bull) – +2.010
- Nico Hulkenberg (Sauber) – +2.150
- Esteban Ocon (Haas) – +2.500
Szakmai tesztprogramok és előrejelzések
A csapatok szinte mindegyike cserélte a pilótákat a délutáni edzés előtt, de a Red Bull és a Williams úgy döntöttek, hogy Liam Lawson és Carlos Sainz teljes napon átvezethetnek. Ez volt az utolsó tesztfutásuk a szezonnyitó verseny előtt Ausztráliában.
Az időjárás ismét szeszélyes volt, hiszen a reggeli esőt követően a csapatok próbáltak minél több kört futni a pályán, miközben a hűvös, szeles körülmények közepette próbálták meg beállítani autóikat a szezonra.
A versenypálya körülményei és a gumik használata
A Bahreini versenypálya híres arról, hogy változatos időjárási viszonyokkal és nagy sebességű kanyarokkal rendelkezik. A tesztelés során a csapatok különböző gumikeverékeket próbáltak ki, és a hűvösebb környezetben gyakran használtak Pirelli C3-as kemény gumikat. A szél és eső hatására több pilóta is szenvedett a tapadással, különösen a gyors kanyarokban, például a 8-as kanyarnál, ahol Oscar Piastri és Nico Hulkenberg között kisebb incidens történt.
A legnagyobb kihívások és előrelépések
A legnagyobb előrelépés egyértelműen Lewis Hamilton nevéhez fűződik, aki az új Ferrari autóval képes volt gyors időt futni. A csapatok közötti versengés az idei szezonban is nagyon élesnek ígérkezik, hiszen a Mercedes és a Ferrari közötti különbség szoros, és a Red Bull is egyre inkább felzárkózni látszik. A következő napok tesztjei kulcsfontosságúak lesznek, hogy a csapatok véglegesen tisztázhassák, mely beállításokkal érhetik el a legjobb eredményeket.