Hulkenberg volt a Red Bull elvesztett esélye – Schumacher

Hulkenberg volt a Red Bull elvesztett esélye – Schumacher
Ralf Schumacher Attribútumai Red Bull
A Red Bull jelenlegi versenyzőinek problémái egy tavalyi alapvető hibából erednek, állítja a korábbi Forma-1-es versenyző.
Amikor Sergio Pérez formája 2024-ben helyrehozhatatlanul megingott, a Red Bull elvetette Carlos Sainz felvételének lehetőségét, aki új csapatot keresett. ‘Lehet, hogy egy külső versenyzőt választottam volna,’ mondta Schumacher a Sky Deutschlandnak. ‘A kezdettől fogva az a hiba volt, hogy nem ültették Nico Hülkenberget a kocsiba.
Ez Christian Horner döntése volt. Ezt hallottam. De szükségük volt egy tiszta, tapasztalt második számú versenyzőre Max Verstappen mellett. És úgy gondolom, hogy ez jól működött volna.
Ezután úgy gondolom, Horner valóban Franco Colapintót akarta, de három balesetével önmagának ártott az utolsó néhány verseny során. Aztán Dr. (Helmut) Marko, aki csak annyit mondott akkor: ‘mi a mi juniorunkat vesszük.’
Ez a ‘junior’ Liam Lawson volt, akinek szörnyű teljesítménye Ausztráliában és Kínában utat készített Yuki Tsunoda számára, hogy átvegye a Red Bull ülését Suzukában.
Kezdetben Marko Tsunoda következetlenségét és karakterét említette okként, hogy miért hagyták ki. Most a formel1.de-nek azt mondja: ‘Tsunoda be fogja fejezni a szezont. Arra számítunk, hogy uralni fogja azt.
Yuki többször is hangsúlyozta, hogy ő volt a megfelelő ember a Red Bull Racing számára.
Marko korábban hasonló állításokat tett Lawsonnal kapcsolatban, de most elismeri: ‘Hiba volt.’
Optimista, hogy nem tévedett ismét, megjegyezve, hogy Tsunoda közelmúltbeli szimulátor munkája az elmúlt néhány napban ‘nagyon jó’ ígéreteket mutat. ‘A technikai visszajelzés is jó volt,’ tette hozzá Marko, eloszlatva azt a gondolatot, hogy Tsunoda hiányos ismeretekkel bírt ‘a technológiáról és nem tudott beállítani egy autót. Ez is tévedésnek bizonyult,’ mondta a 81 éves férfi.
Marko dicsérte Tsunoda közelmúltbeli menedzsmentváltását és javult fitneszét, a kompakt japán versenyzőt ‘igazi izomembernek’ nevezve 2025-ben.
Schumacher azonban Tsunoda lépését tévedésnek tekinti, annak ellenére, hogy Marko megjegyzése szerint ‘elméletileg’ Tsunoda szerződése nem hagyott neki más lehetőséget, mint hogy elfogadja. ‘Úgy érzem, hogy a Racing Bull a két autó közül a jobb és könnyebben vezethető, összességében,’ mondta. ‘Tsunoda gyors volt ott, és most egy új csapathoz érkezni Max Verstappen mellett mindenféle tesztelés nélkül – nem látom, hogy ez hogyan működhet.
Ha félig is sikerül, mindenki azt mondja, hogy az normális. De ha olyan messze van, mint Lawson, akkor annak vége a karrierjének. Ezért menedzserként befejeztem volna a szezonomat, a Red Bulltól függetlenül, és máshol néztem volna.
Ez a versenyzői saga hangsúlyozza a Red Bullnál fennálló szélesebb problémát – nemcsak Verstappen tudja kezelni a nehéz RB21-et, hanem még a négyszeres világbajnok is nehezen talál győzelmeket. ‘Lehetetlenség olyan gyorsan megváltoztatni egy olyan bonyolult autó viselkedését, mint az RB21,’ ismeri el nyíltan Marko. ‘Mindazonáltal az utolsó találkozó Maxszal és a mérnöki csapattal nagyon jól sikerült.
Még mindig bízunk az erősségeinkben és a csapat képességeiben. De a helyzet reális értékelését tekintve, megértjük, hogy a következő három Forma-1-es nagydíj nagyon nehéz lesz a Red Bull számára.