Kínai Nagydíj 2025 – Sprint időmérő összefoglaló

A sanghaji versenypálya visszatérése a Formula–1-es naptárba izgalmas fejleményeket hozott, különösen az idei szezon első sprintformátumú hétvégéjén. A 2025-ös Kínai Nagydíj sprint időmérője meglepetések sorát tartogatta, miközben újra bebizonyosodott: a szoros középmezőny és az élcsapatok finom technikai különbségei centimétereken és ezredeken múlnak. Részletesen elemezzük, hogyan teljesítettek a csapatok és mire számíthatunk a szombati sprintverseny során.
Ferrari
A Ferrari erős formát mutatott az edzésen, sokkal közelebb kerültek az élmezőnyhöz, mint Melbourne-ben. Leclerc ismét csapattársa előtt járt, egészen az SQ3-ig. Mindkét pilóta egy-egy gyors körre hajtott ki, de Hamilton hibátlanul teljesített azon a pályán, amelyet imád – és megszerezte a sprint pole pozícióját, amit ő maga is alig hitt el. Leclercnek be kellett érnie a negyedik hellyel, miközben volt min gondolkodnia, hiszen csapattársa úgy tűnik, végre megtalálta a tempóját.
Lewis Hamilton, 1. hely, 1:30.849
„Fantasztikus volt! Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. Tudtuk, hogy több van az autóban Ausztrália után, és itt már az első körtől életre kelt. A csapat remek munkát végzett Melbourne óta.
A sprint pole kiváló kiindulópont, de még sok a tennivalónk. Még nem futottam rendes versenytávot száraz pályán, szóval a holnap igazi próbatétel lesz. A többi csapat is gyors, de harcban vagyunk, és tovább nyomjuk.”
Charles Leclerc, 4. hely, 1:31.057
„Ma nem sikerült minden részletet összeillesztenünk. A legnagyobb kihívást az 1-es és 3-as kanyarok jelentették, azon kívül viszonylag szoros volt a mezőny, szóval meglátjuk, hol állunk majd holnap. Nem ideális a 4. helyről rajtolni a sprinten, de mindent beleadok, hogy előrébb kerüljek. A fő fókusz a gumikon lesz, és utána meglátjuk, mit hoz a vasárnapi időmérő.”
Fred Vasseur, csapatfőnök
„Egyértelműen elégedettek vagyunk a délutáni eredménnyel. Az ausztráliai nehéz időmérő után ez a teljesítmény nagy lökést adott az egész csapatnak, és különösen pozitív Lewis számára, aki egész nap gyors volt, az SQ1-ben is ő volt a leggyorsabb. Charles szintén versenyképes volt, és mivel mindkét autó az első két sorból indulhat, sok pontot hozhatunk holnap. Nyilvánvaló, hogy a McLarenek egy körön és hosszabb távon is remek tempót mutatnak. Fókuszáltnak kell maradnunk, és a legapróbb részletekig meg kell terveznünk a versenyt, mivel a holnapi sprint értékes információkat szolgáltat a vasárnapi Nagydíjra.”
Red Bull
A Red Bull ismét kissé lassabbnak tűnt riválisaihoz képest a nyitóedzés során, ám ezúttal is olyan módosításokat hajtottak végre, amelyek végül telitalálatnak bizonyultak. Verstappen végig gyors volt a sprint időmérőn, és az SQ3-ban nagyon későn jött ki egyetlen gyorskörére. Hibátlanul teljesítette a kört, így mindössze 0,018 másodperccel lemaradva szerezte meg a második helyet. Lawson ezzel szemben kisebb hibát vétett első gyors körén, ami nyomást helyezett rá a másodikon – ki is csúszott a pályáról, így köridőt veszített a pályaelhagyás miatt, és a mezőny végére szorult.
Max Verstappen, 2. hely, 1:30.867
„Nagyon elégedett vagyok a mai teljesítményemmel. Az első szabadedzésen még jócskán elmaradtunk a többiektől, így különösen örülök annak, hogy az első sorból indulhatok. A köröm nagyon jól sikerült – mindig nehéz váltani közepesről lágy gumikra, főleg referenciapontok nélkül, szóval ez számunkra remek eredmény. Ha megnézzük, mennyire közel voltunk a pole-hoz, örülhetek a második helynek. Őszintén szólva nem is gondoltam, hogy az első sor meglesz, nem is változtattunk sokat a beállításokon. Egyszerűen próbáltunk mindent kihozni abból, amink van, különösen mivel eleinte nehezebb dolgunk volt a tempóval. Ez most jó visszajelzés és egy kis motiváció is. A McLarenek gyorsnak tűntek egészen az utolsó körükig, így nehéz lesz őket magunk mögött tartani a sprinten, de remélhetőleg élvezetes csata lesz.”
Liam Lawson, 20. hely, 1:32.729
„A második körömön kicsúsztam, és ez természetesen nagy kár. Csalódott vagyok, mert jól kezdtünk, és bosszantó, hogy egy apró hiba miatt maradtam le az SQ2-ről. Kiindulási alapként nem volt rossz, és onnan akartunk építkezni. Kint maradtunk a pályán, hogy lehűtsük a gumikat, de őszintén szólva nagyon nehéz volt megfelelő hőmérsékletre hozni őket a második kör kezdetére. Túlságosan melegek voltak a rajtnál, és végig szenvedtem, ez nagyon frusztráló. A tempónk megvolt, és ez azt mutatja, hogy sokkal előrébb is lehetnénk. A holnapi sprint jó lehetőség lesz tanulni, és szeretnénk jobban szerepelni az időmérőn is, hogy oda tegyük az autót, ahová való.”
McLaren
A McLaren rendkívül gyorsnak tűnt a hétvége egyetlen szabadedzésén és a sprint időmérő elején is. Az SQ3-ban azonban úgy döntöttek, hogy korán kihajtanak a pályára és két gyorskört próbálnak meg lágy gumikon. Norris első körében nem tudta kihozni a maximumot, a másodikban pedig hibázott, így végül csak a hatodik rajtkockát szerezte meg. Piastri sem tudott javítani második körén, mert a gumik teljesítménye már visszaesett, így többen is elé kerültek, miközben a pálya állapota folyamatosan javult. Ő azonban a második sorból indulva holnap szélárnyékot élvezhet a rajtnál.
Lando Norris, 6. hely, 1:31.393
„Frusztráló volt ez a sprint időmérő. Időnként küzdöttem az autóval, és a körülmények is nehézzé tették a dolgunkat. Az utolsó körömön kicsit túltoltam, és ez visszavetett a vártnál rosszabb pozícióba. Összességében az autó beállításai még jó tartományban vannak, így sok hasznos tanulságot vonhatunk le a mai napból. Most éjszaka keményen dolgozunk majd csapatként, hogy holnap újra összeszedettek legyünk és erős pontokat gyűjtsünk.”
Oscar Piastri, 3. hely, 1:30.929
„Összességében pozitív első nap volt Kínában. Az SQ1 és SQ2 jól mentek, de az SQ3-ban nem tudtuk kihozni a tempót az autóból. Időnként nehéz volt alkalmazkodni a pálya új felületéhez – a tapadás sokkal jobb, mint tavaly, ami jó, de nagyon kiszámíthatatlan. Nehéz volt kordában tartani az autót, de a csapat jó munkát végzett a beállításokkal a sprint időmérőre. Az autó továbbra is nagyon versenyképes, és biztos vagyok benne, hogy a holnapi sprinten előrébb tudok lépni a harmadik helyről.”
Andrea Stella, csapatfőnök
„Ez volt az első napunk újra Kínában, és kissé csalódást keltő eredménnyel zártuk a sprint időmérőt. A szabadedzés során sikeresen végrehajtottuk a programunkat és fontos adatokat gyűjtöttünk, de az SQ3-ban nem sikerült tökéletes köröket összeraknunk, így nem tudtuk kihasználni az autóban rejlő jó tempót. Ez is emlékeztet minket arra, mennyire éles a verseny, és hogy a legkisebb teljesítményveszteség is több pozícióba kerülhet.
Most viszont lehetőségünk van a megszerzett információk segítségével optimalizálni az autó teljesítményét és teljes mértékben felkészülni a holnapi sprintre.”
Mercedes
A Mercedes is megbízható formát mutatott a szabadedzésen, de a sprint időmérőre már nem tudták hozni az élcsapatok tempóját. Különösen a gumik felmelegítése jelentett problémát, mivel a közepes keveréken dupla bemelegítő köröket kellett teljesíteniük, ami értékes időbe került. Mindkét pilóta bejutott az SQ3-ba, ami előrelépés a múlt heti teljesítményhez képest. Russell tiszta körrel az 5. helyet szerezte meg, míg Antonelli az első kanyarban elkövetett megcsúszás miatt időt veszített.
George Russell, 5. hely, 1:31.169
„Nehéz volt kihozni a maximumot a gumikból a sprint időmérő során. Az SQ2-ben volt olyan pillanat, amikor a top 10-en kívül voltunk, majd hirtelen a második helyen – pedig a körök nagyon hasonlóak voltak. Ez is mutatja, mennyire szoros volt ma a mezőny. Az 5. hely szerintem reális eredmény. Elégedett vagyok az SQ3-as körömmel, jó kiindulópont ez. Mindig nehéz a sprint időmérő, ha csak egy órányi szabadedzés áll rendelkezésre, szóval összességében elégedettek lehetünk.
Kíváncsian várom, mit hoz a holnapi sprint és az időmérő. Meglepő volt látni, hogy a McLarenek kicsit visszaestek az SQ3-ban, és most négy különböző csapat van az első ötben. Jó esélyünk van előrébb lépni a sprint során és harcolni az előttünk lévőkkel.”
Kimi Antonelli, 7. hely, 1:31.738
„Összességében jól éreztem magam az autóban a sprint időmérő alatt. Az SQ2-ben nagyon erős köröm volt, és reméltem, hogy erre tudok építeni az SQ3-ban. A lágy keveréken viszont szenvedtem az első szektorban – a gumik túl hidegek voltak, úgy gondolom, nem melegítettük be őket megfelelően a bemelegítő körön. Az viszont pozitívum, hogy ez egy sokkal jobb időmérő volt, mint Melbourne-ben, és tovább gyarapítom a tapasztalataimat.
Nézzük meg, mit tudunk kihozni a holnapi napból. A 7. helyről indulva lesz dolgunk, de ma magabiztosan és kényelmesen vezettem. A közepes keveréken különösen jó volt a tempóm, remélem ez átragad a hétvége többi részére is.”
Andrew Shovlin, pályaműveleti igazgató
„A mai FP1-ben jó munkát végeztünk, de a sprint időmérőre még mindig azon dolgoztunk, hogyan használjuk optimálisan a közepes keverékű gumit. Úgy tűnt, a második körre javul, de más csapatok már az első körben jobban ki tudták használni. Az SQ2 végére mindkét pilótánk stabil időt ment, a McLarenek erősnek tűntek, de mi is szorosan mögöttük voltunk.
Az SQ3 utolsó etapjára korán mentünk ki, követve a McLarent. George jó kört futott, de nem volt meg a szükséges tapadás a lágyakon, hogy harcoljon a pole-ért. Kimi az első szektorban tapadás nélkül maradt, a kanyarokban csúszott, és ez időt vett el a teljes köréből. Pozitív viszont, hogy továbbjutott a harmadik szakaszba, és tovább gyűjti a tapasztalatokat. Visszatekintve lehet, hogy jobb lett volna a végén futni, amikor a pálya gyorsabb lett, de úgy tűnik, mások jobban ki tudták használni az új lágyakban rejlő lehetőségeket. Holnapig van időnk, hogy ezt jobban megértsük.
A holnapi sprint izgalmasnak ígérkezik. Az 5. és 7. helyről indulva jó esélyünk van pontokat szerezni, mielőtt a fókusz áttevődik a vasárnapi fő futam időmérőjére.”
Racing Bulls
A Racing Bullsnál igazi csapatmunka zajlott az időmérőn. Hadjar hibázott első gyorskörén az SQ2-ben, és már nem maradt ideje új próbálkozásra anélkül, hogy a gumik ne sérüljenek, így inkább úgy döntött, hogy szélárnyékot ad Tsunodának, segítve ezzel a japán pilótát, hogy bekerüljön a legjobb tízbe. Tsunoda végül a középmezőny legjobbja lett, és továbbra is az idei első pontszerzése után hajt.
Isack Hadjar, 15. hely, idő nélkül az SQ2-ben
„Az SQ1-ben nagyon jól éreztem magam, erős volt az autó, és közel voltunk az élmezőnyhöz. Tudtam, hogy az SQ2-ben jó kört kell futnom a továbbjutáshoz, de sajnos túlvállaltam magam, és meg kellett szakítanom a körömet. Szerintem mindenki szenved itt – ez egy nehéz pálya, főleg a kanyarok belépő szakaszánál, ahol könnyen túlmelegednek a gumik. Kár érte, mert úgy tűnt, az autónk versenyképes. Még tanulási fázisban vagyunk, és igyekszünk levonni a tanulságokat a holnapi sprint és időmérő előtt.”
Yuki Tsunoda, 8. hely, 1:31.773
„Nyilvánvalóan elégedett vagyok az eredménnyel és azzal, ahogy alakult a nap. Néhány dolgot még lehetett volna jobban csinálni a beállítások terén – nem éreztem 100%-osnak az autót, és nem tudtuk kihozni belőle a teljesítményt, de így is nagyon örülök. Kár Isackért, de ugyanakkor szélárnyékot adott nekem az SQ2-ben, ami sokat segített, szóval köszönöm neki – ez igazi csapatmunka volt. Nézzük meg, mit hoz a holnap!”
Alan Permane, sportigazgató
„Jó napot zártunk ma itt. Kicsit sajnáljuk Isackot, aki az SQ2-ben egy széllökést kapott az 1-es és 2-es kanyar között, emiatt elveszítette az autó feletti kontrollt. De örömmel látjuk, hogy nagyon gyors volt az SQ1-ben. Ez biztató a holnapi időmérőre nézve. Óriási gratuláció Yukinak, aki ismét a top 10-be jutott – immár második hétvégén egymás után. Különösen elégedettek vagyunk, mert ez egy teljesen más jellegű pálya, mint Melbourne, így megerősíti, hogy az autónk más környezetben is versenyképes. Várjuk a holnapi sprintet – és még inkább a fő futam előtti időmérőt.”
Williams
A Williams erős középcsapatos teljesítményt mutatott a szabadedzés során, de ezúttal csak egyik pilótájuk jutott be a top 10-es időmérő szakaszba. Ezt a teljesítményt Alex Albon szállította, aki a 9. helyet szerezte meg, alig Tsunoda mögött, miközben a Racing Bulls vitte el a „legjobb a többiek közül” címet. Carlos Sainz nem jutott tovább, és kissé csalódottan a 13. helyen zárt, miközben még mindig ismerkedik új autójával.
Alex Albon, 9. hely, 1:31.852
„Elégedett vagyok, de úgy érzem, van még munka az autón. Ez a pálya jelenleg nem igazán fekszik nekünk, így néhány módosításra szükség lesz. A gumik kezelése sem egyszerű, meglehetősen érzékenyek. Az olyan hosszú kanyarok, mint itt Kínában, extrán igénybe veszik a gumikat. Nehéz jó hőmérsékleti tartományban tartani őket, sokszor túl kell őket menedzselni. Dolgozunk majd rajta éjszaka, és holnap erősebben térünk vissza.”
Carlos Sainz, 13. hely, 1:32.325
„Egész nap küzdöttem az egyensúllyal, mindkét szakasz elég nehéz volt. A sprint időmérőn is akadt néhány problémánk, többek között furcsa érzésem volt az üléssel, amit majd megvizsgálunk, de összességében az a gond, hogy még nem érzem otthon magam az autóban. Még sokat kell tanulnom és megértenem a működését, de tudom, hogy több megtett körrel javulni fog ez is. Remélhetőleg holnap mindent össze tudunk rakni és javítani a mai eredményen vasárnapra.”
Haas
A Haas abban bízott, hogy ez a pálya jobban fekszik majd nekik, mint Melbourne, de a középmezőnyhöz képest továbbra is lassabbnak tűntek. Ocon nem jutott tovább az SQ1-ből, Bearman viszont javított a múlt heti hibáin, és biztató 12. helyen zárt. Így a holnapi sprintversenyen a pontszerzés sem tűnik elérhetetlen célnak.
Esteban Ocon, 18. hely, 1:32.651
„Csalódott vagyok, hogy kiestem, de vannak pozitívumok is – például az, hogy Ollie bejutott, és úgy tűnik, jobban a mezőnyben vagyunk, mint Melbourne-ben. Csapatként egyértelműen fejlődtünk, ez örömteli. A saját oldalamon meg kell vizsgálnunk, mi ment félre ebben a rövid szakaszban. Van mit elemeznünk, de összességében ez már sokkal jobb volt, mint az előző hétvége.”
Oliver Bearman, 12. hely, 1:31.978
„Ma nagyon jó érzésem volt az autóban. Már az FP1 első körétől tudtam, hogy ez jobb hétvége lesz, mint Melbourne-ben. Azonnal kényelmesen éreztem magam, ami mindig jó kezdés, és sikerült is megmutatni valamit a tempónkból. Még csak ismerkedtem a pályával – sok hosszú, technikás kanyar van itt, amit nehéz ilyen rövid idő alatt megtanulni. Még van benne idő, úgy érzem, ma bennünk volt az SQ3 is.”
Ayao Komatsu, csapatfőnök
„Nagyon elégedett vagyok a csapat teljesítményével és azzal, ahogy fejlődtünk Melbourne-höz képest – ami egyértelműen rendkívül nehéz hétvége volt. Nagy öröm látni, hogy mindenki együttműködik és bátran szembenéz a problémákkal. A mai FP1 program mindkét autóval jól felépített és végrehajtott volt. Minden egyes pályára lépéssel tanulunk valamit. Ollie remek munkát végzett – visszatért az ausztráliai nehéz hétvégéről, és ma hibátlan volt. Estebannál gyanúnk van az autó specifikációjával kapcsolatban, ezt most vizsgáljuk. Az ő visszajelzései is nagyon hasznosak. Összességében ez egy nagyon pozitív nap volt.”
Kick Sauber
A Kick Sauber csapata bizakodott, miután Hülkenberg beverekedte magát a top 10-be a szabadedzésen, de az időmérőn nem sikerült megismételnie ezt a formát. A német pilóta kiesett az SQ1-ben. Újonc csapattársa, Bortoleto viszont ismét jobban szerepelt, bejutott az SQ2-be, és a 14. helyet szerezte meg a holnapi sprintre.
Nico Hülkenberg, 19. hely, 1:32.675
„Sajnos rövidre sikerült számomra a sprint időmérő. Az első kör ígéretes volt, de a második körre több pilóta is tudott javítani, mi viszont nem. Meg kell néznünk az adatokat, hogy megértsük, mi történt, és hogyan fejlődhetünk tovább. A reggeli szabadedzésen még versenyképes voltam, de valamiért ezt nem tudtuk átültetni a délutáni teljesítménybe.”
Gabriel Bortoleto, 14. hely, 1:32.564
„Biztatóan indult a hétvége, és összességében stabil sprint időmérőt zártunk. Az SQ1 jól ment, az SQ2-ben mindent beleadtam, de az SQ3-hoz szükséges hat tizedes különbség leküzdése mindig is nehéz lesz – ennek ellenére elégedett vagyok. A szeles körülmények néha nehézséget okoztak, de elégedett vagyok a nap folyamán elért fejlődéssel. Most a holnapi sprintre és a fő időmérőre koncentrálunk, minden lehetőséget ki akarunk használni.”
Beat Zehnder, igazgató – Signature programok és műveletek
„Gabriel jól teljesített az egyetlen szabadedzésen, gyorsan tanulta a pályát, amelyen korábban még nem versenyzett, és folyamatosan javult mind az FP1, mind az SQ1 során. Ez egy jó lépés volt számára, erős teljesítményt mutatott. Nico is erősnek tűnt, megerősítette a szabadedzés ígéretes formáját, de az utolsó szektorban a gumik túlhevültek, és néhány tized elvesztése elég volt ahhoz, hogy ne jusson tovább. Ilyen szoros mezőnyben minden apró részlet számít. Most a sprintre készülünk, és felhasználjuk a mai nap tapasztalatait a fő időmérőre való felkészüléshez.”
Alpine
Az Alpine mindkét pilótája búcsúzott az első szakaszban a sprint időmérőn, részben forgalmi problémák miatt. Nehéz nap volt ez a csapat számára: Gasly kormányproblémákkal küzdött a szabadedzésen, míg Doohan szervokormány-hibája miatt leállt a pályán, piros zászlót idézve elő az FP1 során. A csapat elővigyázatosságból erőforrást is cserélt nála. Holnapra simább menetelésben bíznak.
Pierre Gasly, 17. hely, 1:32.640
„Csalódást keltő eredmény, és sajnálom a csapatot, hogy kiestünk az SQ1-ben. Az autó jó érzést adott, megvolt benne a tempó, de forgalomba kerültünk a gyors kör elején, ami időbe került. Ezek az apró különbségek sokba kerülhetnek, ahogy ma is láthattuk. Sokat fejlődtünk az FP1 és az SQ1 között, és úgy érzem, hogy harcban kellene lennünk az SQ3-ért, annyira szoros a középmezőny. Holnap mindent beleadunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a sprintből, és az időmérőn is igyekszünk majd jól szerepelni. Bízom benne, hogy be tudunk kerülni a sűrűjébe, és ezért is fogunk dolgozni.”
Jack Doohan, 16. hely, 1:32.575
„Ez nyilvánvalóan nem az a végeredmény, amit szerettünk volna, de elégedett vagyok az autó viselkedésével. Több tényező is közrejátszott a csalódást keltő sprint időmérőben – főleg a forgalom a gyors körömön. Szerencsére az FP1-ben teljesítettük a program nagy részét a leállás előtt, és fontos volt, hogy megszokjam ezt a pályát F1-es autóval, főleg az új aszfalt miatt, amely sokkal több tapadást kínál. Az autó egész nap jól működött, most megnézzük az adatokat, és holnap igyekszünk jobb pozícióból indulni a Nagydíjon.”
Dave Greenwood, versenyigazgató
„Ha ránézünk az eredménylistára, hogy mindkét autó kiesett az SQ1-ben, az nem tükrözi reálisan az autónk teljesítményét ezen a hétvégén. Pierre és Jack is forgalomba került az utolsó gyors körükön, ami sok időbe került. Mindössze egy óra gyakorlással pozitív lépéseket tettünk az egyensúly és a beállítások terén. A csapat kiváló munkát végzett Jack autójának helyreállításában is a technikai probléma után. A mostani rajtpozíciók miatt hátrányban leszünk a sprinten, de megpróbálunk előrébb jutni és a lehető legtöbbet kihozni a napból.”