2025-ös Forma–1-es bahreini előszezoni teszt összefoglalója
Sportivo 2025.03.04.
A 2025-ös Forma–1-es szezon előtti háromnapos tesztelésre a Bahreini Nemzetközi Versenypályán került sor, ahol a csapatok és versenyzőik intenzív munkával készültek a közelgő idényre. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk az egyes csapatok teljesítményét és a teszt során szerzett tapasztalatokat.
Mercedes: Megbízhatóság és sebesség kéz a kézben
- Összes megtett kör: 458
- Leggyorsabb köridő: 1:29.545 (George Russell)
A Mercedes csapata kiemelkedett a teszten, hiszen a legtöbb kört teljesítették, összesen 458-at, ami a megbízhatóságukról tanúskodik. George Russell és az újonc Andrea Kimi Antonelli naponta átlagosan több mint 150 kört tettek meg a W16-os autóval, komolyabb problémák nélkül. Russell a második leggyorsabb időt futotta, ami bizakodásra ad okot a szezonnyitó előtt.
Haas: Csendes, de hatékony munka
- Összes megtett kör: 457
- Leggyorsabb köridő: 1:30.728 (Esteban Ocon)
A Haas csapata a tavalyi évhez hasonlóan csendben, de hatékonyan gyűjtötte a kilométereket, mindössze egy körrel maradva el a Mercedestől. Az utolsó napon egy szokatlan incidens történt, amikor Oliver Bearman autójáról leszakadt egy karosszériaelem, de ezt leszámítva a tesztelés zökkenőmentes volt. Ayao Komatsu csapatfőnök elégedetten nyilatkozott a felkészülésről.
Racing Bulls: Ígéretes kezdet
- Összes megtett kör: 454
- Leggyorsabb köridő: 1:30.497 (Cunoda Juki)
A Racing Bulls csapata sikeres tesztet zárt az új VCARB 02-es autóval, komolyabb műszaki problémák nélkül. Cunoda Juki a harmadik napon futotta a legjobb idejét, amivel a csapat a nyolcadik helyen zárt a tíz csapat közül. Laurent Mekies csapatfőnök elégedetten nyilatkozott Cunoda motivációjáról és az újonc Isack Hadjar gyors tanulásáról.
Alpine: Szilárd alapok
- Összes megtett kör: 405
- Leggyorsabb köridő: 1:30.040 (Pierre Gasly)
Az Alpine csapata több mint 400 kört teljesített a három nap alatt. Oliver Oakes csapatfőnök elégedetten nyilatkozott az A525-ös autóról szerzett tapasztalatokról, amelyek szilárd alapot biztosítanak a szezonra. Pierre Gasly a hatodik legjobb időt érte el, míg az újonc Jack Doohan magabiztosan teljesítette a tesztet.
Williams: Látványos fejlődés
- Összes megtett kör: 395
- Leggyorsabb köridő: 1:29.348 (Carlos Sainz)
A Williams csapata felkeltette a paddock figyelmét, hiszen nemcsak jelentős számú kört teljesítettek, hanem az új igazolás, Carlos Sainz a második napon a leggyorsabb időt futotta. James Vowles csapatfőnök szerint a teszt „többnyire megbízható” volt, csak néhány kisebb probléma merült fel.
Ferrari: Új kezdet Hamiltonnal
- Összes megtett kör: 382
- Leggyorsabb köridő: 1:29.379 (Lewis Hamilton)
A Ferrari csapata nagy figyelmet kapott az előszezonban Lewis Hamilton érkezése miatt. A hétszeres világbajnok pozitívan nyilatkozott az SF-25-ös autóról, és a második legjobb időt érte el Sainz mögött. Hamilton élvezte az új csapattal való munkát, és izgatottan várja a szezont.
McLaren: Címvédőhöz méltó teljesítmény
- Összes megtett kör: 381
- Leggyorsabb köridő: 1:29.940 (Oscar Piastri)
A címvédő McLaren csapata egy körrel kevesebbet teljesített, mint a Ferrari, de a teszt során stabil és gyors teljesítményt nyújtottak. Lando Norris és Oscar Piastri is elégedetten nyilatkozott az MCL39-es autójáról, amely megbízhatóan és versenyképes tempóban működött. Norris hosszú etapjai különösen figyelemfelkeltőek voltak, ami arra utal, hogy a McLaren erős alapokról indulhat a szezonban.
Kick Sauber: Vegyes eredmények
- Összes megtett kör: 354
- Leggyorsabb köridő: 1:31.057 (Gabriel Bortoleto)
A Kick Sauber csapata új pilótafelállással vágott neki a szezonnak, Nico Hülkenberg és az F2-es bajnok Gabriel Bortoleto személyében. A teszt során a C45-ös autóval vegyes eredményeket értek el: míg az autó megbízhatónak tűnt, Bortoleto hidraulikai problémával küzdött az utolsó napon. A csapat így is sikeresen végrehajtotta a tervezett tesztprogramját, de kérdéses, hogy képesek lesznek-e jelentősen javítani a tavalyi teljesítményükön.
Aston Martin: Alacsony futásteljesítmény, de ígéretes irány
- Összes megtett kör: 306
- Leggyorsabb köridő: 1:30.229 (Lance Stroll)
Az Aston Martin csendes tesztet teljesített, mind a körszám, mind a legjobb idők tekintetében a mezőny alsó felében zártak. A csapat célja az AMR25 vezethetőségének javítása volt, és az első visszajelzések szerint ezen a téren előreléptek. Az utolsó napon Fernando Alonso több időt kapott a volán mögött, mivel Lance Stroll nem érezte jól magát.
Red Bull: Megbízhatósági gondok árnyékolták be a tesztet
- Összes megtett kör: 304
- Leggyorsabb köridő: 1:29.566 (Max Verstappen)
A címvédő Red Bull a teszt egyik legnagyobb meglepetését szolgáltatta azzal, hogy a legkevesebb kört teljesítő csapat lett. Bár Max Verstappen az összesített idők között a negyedik helyen végzett, a csapat műszaki problémákkal küzdött, amelyek visszavetették a tesztprogramjukat. Liam Lawson, aki a csapat új tartalékpilótája, megjegyezte, hogy „kezdési nehézségekkel” szembesültek. A csapat technikai igazgatója, Pierre Wache elismerte, hogy az RB21 nem mindig reagált úgy, ahogy várták, így még sok munka vár rájuk a szezonnyitó előtt.
2025-ös F1 Bahreini Teszt – Teljesített Körök
Csapatok | Teljesített Körök |
---|---|
Mercedes | 458 |
Haas | 457 |
Racing Bulls | 454 |
Alpine | 405 |
Williams | 395 |
Ferrari | 382 |
McLaren | 381 |
Kick Sauber | 354 |
Aston Martin | 306 |
Red Bull | 304 |
Összegzés
A bahreini teszt legfontosabb tanulságai:
- Mercedes és Haas volt a legszorgalmasabb: Mindkét csapat közel 460 kört teljesített, a Mercedes ráadásul az egyik leggyorsabb időt is elérte.
- Ferrari és Williams feltűnően erős volt: Hamilton és Sainz egyaránt villogott, ami arra utal, hogy a Ferrari jobb formában kezdheti az idényt.
- Red Bull számára még van munka: Bár Verstappen gyors volt, a csapat összesen csak 304 kört tett meg, ami aggasztó lehet a szezonkezdet előtt.
- McLaren stabil alapokról indul: Norris és Piastri autója megbízhatóan és gyorsan teljesített.
A szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt még sok kérdés vár megválaszolásra, de az előszezoni teszt már most izgalmas szezonkezdetet vetít előre.